INFO

Tjänstekollektivavtal - Onlinetjänster

De webbtjänster vi erbjuder är giltiga enligt avtalsvillkoren från vår huvudleverantör (Easylinehost Finland
Oy). Här kan du läsa de gällande avtalsvillkoren.

AVTALETS IKRAFTTRÄDANDE OCH GILTIGHET

Parterna i avtalet är Easylinehost Finland Oy (nedan kallad Easylinehost) och tjänstens beställare (kunden).
Avtalet träder i kraft när kunden har beställt tjänsten och betalat beställningen. Avtalet är tidsbegränsat.
Kunden väljer varaktigheten för tjänsten när de beställer den. Kunden kan förlänga avtalet genom att
beställa ytterligare tid.

Easylinehosts avtalsvillkor:
Kunden förbinder sig att följa följande villkor vid användning av Easylinehosts nätverksanslutningar och
tjänster:

  1. I nätanvändningen måste användaren följa de instruktioner som meddelats kunden av Easylinehost
    på företagets hemsida och de beteenderegler som ska följas vid elektronisk kommunikation. All
    störning av nätanslutningar och andra användares obehöriga tillgångar är strikt förbjuden.
  2. Easylinehost är inte ansvarig för kundens åtgärder via tjänsten eller för kundens material eller filer. Easylinehost ansvarar inte heller för kundens IT-systems säkerhet.

Leveransvillkor för Easylinehosts tjänster:

  1. Inom registrering och användning av domännamn följs riktlinjerna för toppdomänregisterare. (.com, .net, .org
    domaner ICANN:s regler)
  2. Easylinehost har rätt att ändra de IP-adresser som tilldelats för kundens användning.
  3. Easylinehost tar inget ansvar för eventuella skador som kan uppstå för kunden till följd av den
    hårdvara eller programvara som används, och inte heller för förluster som kan uppstå till följd av
    störningar, avbrott eller bristande säkerhet i nätverksanslutningar.

    Easylinehost tar heller inte ansvar för annan skada som kan uppstå för kunden om skadan beror på
    hinder utanför Easylinehosts kontroll, som det inte rimligen kunde förutses vid tidpunkten för affären
    och vars konsekvenser inte heller rimligtvis kunde undvikas eller övervinnas

  4. Easylinehost ansvarar alltid endast upp till den summa som motsvarar det belopp som kunden har
    betalat för tjänsten och den återstående tiden för tjänsten. Krav på ersättning måste framställas inom
    en månad från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts av kunden.
  5. En av parterna kan säga upp abonnemangsavtalet skriftligen eller via e-post till den andra parten
    med en uppsägningstid på två (2) månader, vilken börjar löpa från och med datumet för
    meddelandet. Vid uppsägning återbetalas inte förskottsbetalda avgifter för tjänster som inte har
    använts av kunden.
  6. Easylinehost garanterar inte att nätanslutningens hastighet förblir konstant.
  7. Easylinehost åtgärdar fel i sitt eget nätverk så snart som möjligt inom normal arbetstid. Easylinehost
    ansvarar inte för fel eller brister i nätverk eller tjänster från tredje part.
  8. Kunden ansvarar för att ersätta Easylinehost för eventuella direkta och/eller indirekta skador som
    uppkommit till följd av kontraktsbrott eller annat som kunden orsakat Easylinehost.
  9. Kunden ansvarar för rättigheter till användningen av det material de använder och för alla
    ersättningar som uppstår till följd av dessa rättigheter. Kunden använder de tjänster och det nätverk
    de har beställt på egen risk och ansvarar för sina handlingar. Kunden befriar Easylinehost och dess
    anställda samt samarbetspartners från alla eventuella konsekvenser som kan uppstå till följd av
    kundens handlingar, direkt eller indirekt relaterade till de beställda tjänsterna eller internetnätverket.
  10. Kunden ansvarar för att de tillhandahållna uppgifterna är korrekta och är skyldig att omedelbart
    meddela eventuella ändringar som rör de beställda tjänsterna eller abonnenten. Kunden ansvarar för
    kostnaderna för rättning av felaktiga eller förändrade uppgifter.
  11. Kunden åtar sig att följa gällande lagstiftning och god sed i Finland. Easylinehost har rätt att tillfälligt
    eller permanent stänga av eller avbryta tjänsten om kundens agerande visar sig vara i strid med
    finska lagar eller god sed.
  12. Kunden betalar registreringsavgiften och eventuella avgiftsbelagda tilläggstjänster och andra avgifter
    enligt den gällande prislistan. Observera att om domänen inte förnyas i tid före utgången av dess
    registreringsperiod, tillkommer en extra kostnad för återaktivering.
  13. Tjänsten betalas i förväg via faktura som skickas till e-posten eller genom Easylinehosts
    fakturerings- och administrationspanel. Fakturans förfallodag är en vecka före slutet av den betalda
    perioden. Om fakturan inte betalas före slutet av den betalda perioden stängs tjänsten automatiskt.
    All kundspecifik information raderas två månader efter slutet av den senast betalda perioden. Om
    kunden betalar fakturan före detta, fungerar tjänsterna normalt så snart betalningen registreras i
    systemet. Fakturor betalda via betalknappen i Easylinehosts portal registreras omedelbart, medan
    banköverföringar med referensnummer registreras inom två arbetsdagar.
  14. Easylinehost har rätt att överföra detta avtal och dess tillhörande objekt till en tredje part.
  15. Eventuella tvister som uppstår från detta avtal ska lösas genom skiljedom.

Avtalsvillkoren uppdaterades den 7 mars 2024.